Rejestr zmian
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Uchwała Nr XVI/96/04
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2004-11-29 10:06:38 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne
Akapit nr - brak tytułu
Na podstawie art. 5 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 86, poz. 173 z późn. zm)uchwala się co następuje:
§ 1. Przyjmuje się „Program Współpracy Gminy Kargowa z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2005”.
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 2. Ilekroć w Programie mowa jest o:
1. działalności pożytku publicznego – należy rozumieć przez to działalność społecznie użyteczną, prowadzoną przez organizacje pozarządowe w sferze zadań publicznych określonych w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96, poz. 173),
2. organizacjach pozarządowych – należy rozumieć przez to niebędące jednostkami sektora finansów publicznych, w rozumieniu przepisów o finansach publicznych i niedziałające w celu osiągnięcia zysku, osoby prawne lub jednostki nieposiadające osobowości prawnej utworzone na podstawie przepisów ustaw, w tym fundacje i stowarzyszenia,
3. organizacjach pożytku publicznego – należy rozumieć przez to organizacje pozarządowe oraz osoby prawne i jednostki organizacyjne działające na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego oraz stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego, które spełniają wymagania określone w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
4. dotacji – należy rozumieć przez to dotację w rozumieniu ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych,
5. środkach publicznych – należy rozumieć przez to środki publiczne, o których mowa w ustawie o finansach publicznych, przeznaczone na wydatki publiczne w rozumieniu tej ustawy,
6. celach priorytetowych – należy rozumieć przez to wybrane zadania z zakresu zadań własnych gminy, określone corocznie w Programie Współpracy, celem powierzenia poprzez konkurs – do realizacji organizacjom pozarządowym i podmiotom prowadzącym działalność pożytku publicznego,
7. konkursie – należy rozumieć przez to konkurs na dotacje z budżetu Gminy Kargowa na realizacje zadań własnych gminy.
§ 3. Program adresowany jest do:
1. organizacji pozarządowych,
2. osób prawnych i jednostek organizacyjnych działających na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego,
3. stowarzyszeń jednostek samorządu terytorialnego, prowadzących, odpowiednio do terytorialnego zakresu działania organów gminy, działalność pożytku publicznego z zakresie odpowiadającym zadaniom tych organów.
Rozdział II
Priorytety Gminy w realizacji zadań publicznych na rok 2005
§ 4 1.Rada Miejska przyjmuje, że realizacja powierzonych do wykonania zadań publicznych wraz z udzieleniem dotacji na finansowanie ich realizacji lub wspieranie takich zadań powinno dokonywać się przez współpracę z organizacjami pozarządowymi .
2.Współpraca Gminy z organizacjami pozarządowymi ma charakter
priorytetowy i jest elementem strategii rozwoju Gminy.
3.Srategicznym celem współpracy jest objęcie nią możliwie najszerszych obszarów aktywności obywatelskiej w społeczności lokalnej.
§ 5. Za priorytetowe zadania Gminy do realizacji w roku 2005 we współpracy z podmiotami programu przyjmuje się:
1) w zakresie pomocy społecznej:
a) walka z ubóstwem i przeciwdziałanie marginalizacji społecznej,
b) pomoc doraźna, pomoc rzeczowa i żywnościowa dla ubogich,
c) wspieranie klubów seniora,
d) organizowanie czasu wolnego dzieciom i młodzieży,
e) organizowanie działalności świetlic terapeutycznych.
f) działania pomocowe i edukacyjne na rzecz samotnych matek i dzieci
2) w zakresie ochrony zdrowia:
a) wspieranie działań na rzecz profilaktyki zdrowotnej,
b) promocja zdrowego trybu życia wśród mieszkańców gminy,
c) promocja i profilaktyka trzeźwości,
d) propagowanie aktywnych form życia bez nałogów.
3) w zakresie edukacyjnej opieki wychowawczej:
a) organizacja wypoczynku zimowego i letniego dla dzieci i młodzieży z rodzin niewydolnych wychowawczo oraz prowadzenie świetlic młodzieżowych i profilaktyki środowiskowej na rzecz dzieci i młodzieży ze środowisk patologicznych,
b) prowadzenie świetlic socjoterapeutycznych.
4) w zakresie kultury fizycznej i turystyki:
a) organizowanie przedsięwzięć dotyczących sportu i turystyki ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz środowisk o niskim statusie materialnym.
b) organizowanie masowych imprez sportowych , meczy , treningów, wspieranie uczestnictwa we współzawodnictwie sportowym,
c) promocja zdrowego trybu życia,
d) prezentowanie turystycznych walorów gminy , organizacja imprez masowych promujących środowisko naturalne i dziedzictwo kulturowe gminy,
5) w zakresie bezpieczeństwa publicznego:
a) przygotowanie i realizacja programów profilaktycznych z zakresu bezpieczeństwa publicznego ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży oraz prewencji kryminalnej,
b) organizacja imprez, festynów, pogadanek z zakresu bezpieczeństwa,
c) promocja programów profilaktycznych z zakresu bezpieczeństwa.
6) w zakresie gospodarki komunalnej i ochrony środowiska:
a) wspieranie szeroko pojętej edukacji ekologicznej,
7) w zakresie kultury:
a) wspieranie amatorskiego ruchu artystycznego, twórczości ludowej, twórczości dzieci i młodzieży,
b) wspieranie przedsięwzięć o charakterze lokalnym oraz imprez lokalnych z wieloletnimi tradycjami i dorobkiem.
c) prezentacja dorobku artystycznego lokalnych stowarzyszeń kulturalnych i artystycznych,
d) organizowanie festiwali , konkursów , przeglądów , spotkań , plenerów , koncertów, wystaw mających istotne znaczenie dla polskiej kultury i sztuki w tym fundowanie nagród,
e) upowszechnienie , promocję i popularyzację w kraju i za granicą lokalnej twórczości i wykonawstwa artystycznego,
f) wspieranie wszelkich form edukacji dzieci i młodzieży.
Rozdział III
Formy współpracy gminy z organizacjami pozarządowymi
§ 6. 1.Współpraca gminy z uczestnikami programu może przyjmować następujące formy:
1) Zlecenie zadań publicznych poprzez:
a) powierzenie wykonywania zadań publicznych wraz z udzieleniem dotacji na finansowanie ich realizacji,
b) wspieranie zadań publicznych, wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie ich realizacji,
2) Wzajemne informowanie się o planowanych kierunkach działalności i współdziałania w celu zharmonizowania tych kierunków.
3) Tworzenie wspólnych zespołów o charakterze doradczym i inicjatywnym
2. Gmina może udzielić uczestnikowi programu pomocy w szczególności poprzez:
1) Utworzenie Kargowskiego Banku Informacji o organizacjach
pozarządowych i podmiotach prowadzących działalność pożytku
publicznego zwanym dalej Kargowskim Bankiem Informacji.
Organizacje wyrażające wolę współpracy z Gminą w prowadzeniu działalności pożytku publicznego w zakresie odpowiadającym zadaniom publicznym Gminy powinny złożyć akces do Kargowskiego Banku Informacji
W tym celu organizacje powinny złożyć:
a) wypełnioną ankietę Kargowskiego Banku Informacji o podmiotach prowadzących działalność pożytku publicznego , zawierającego dane dotyczące organizacji. Formularz ankiety stanowi załącznik do niniejszego Programu,
b) aktualny odpis z właściwego rejestru,
c) statut organizacji
d) zobowiązanie do aktualizacji zgłoszonych danych
e) oświadczenie obejmujące zgodę Organizacji na udostępnienie dotyczących je danych wszystkim zainteresowanym a także na stronach internetowych Urzędu Miejskiego w Biuletynie Informacji Publicznej.
2) udział w miarę możliwości podmiotów prowadzących działalność pożytku
publicznego w działaniach programowych samorządu.
3) informowanie o potencjalnych źródłach finansowania i zasadach
udzielania dotacji,
4) współdziałanie w pozyskiwaniu środków finansowych z innych niż budżet gminy źródeł w szczególności z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej,
5) udzielanie pomocy w nawiązywaniu kontaktów i współpracy organizacji pozarządowych w skali lokalnej, ogólnopolskiej i międzynarodowej.
3. Inne formy współpracy:
1) sprawowanie patronatu Burmistrza nad ważnymi imprezami lokalnymi organizowanymi przez organizacje pozarządowe , fundowanie nagród.
2) popularyzowanie w środkach masowego przekazu dokonań i działalności organizacji pozarządowych.
Rozdział IV
Zlecenie realizacji zadań publicznych
§ 7. 1. Zlecanie oraz wspieranie realizacji zadań publicznych odbywa się poprzez przeprowadzenie otwartego konkursu ofert, według następujących zasad:
1) otwarty konkurs ofert ogłaszany jest co najmniej z trzydziestodniowym wyprzedzeniem .
2) ogłoszenie o konkursie powinno zawierać informacje o:
a) rodzaju zadania,
b) wysokości środków przeznaczonych na realizację tego zadania,
c) zasadach przyznawania dotacji,
d) terminach i warunkach realizacji zadania,
e) terminie składania ofert,
f) terminie, trybie i kryteriach stosowanych przy dokonywaniu wyboru oferty,
g) realizowanych w roku budżetowym i w roku poprzednim zadaniach publicznych tego samego rodzaju i związanych z nimi kosztami oraz dotacjami przekazywanymi na ich realizację.
2. Ogłoszenie o konkursie zamieszcza się w Biuletynie Informacji
Publicznej oraz w siedzibie Urzędu.
3. Organizacje składają oferty na drukach określonych rozporządzeniem
Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
§ 8. W ciągu 7 dni od upływu terminu składania ofert lista
podmiotów ubiegających się o dotacje, rodzaj zadań oraz wielkość wnioskowanych dotacji zostanie umieszczona na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Kargowej oraz zostanie podana do publicznej wiadomości na stronach internetowych Gminy Kargowa
§ 9. Oferty zgłaszane do Urzędu Miejskiego oceniane będą według następujących kryteriów:
1) merytoryczna wartość oferty, jej zbieżność z hierarchią potrzeb i zadań,
2) wymierne korzyści płynące dla mieszkańców Gminy:
a) zapotrzebowanie społeczne na usługi świadczone w ramach oferty,
b) adresat oferty, środowisko i liczba osób objętych ofertą.
3) koszty oferty, w tym:
a) wysokość wkładu własnego oferenta,
b) udział innych źródeł finansowania.
4) perspektywy kontynuacji oferty i potencjalne źródła jej finansowania,
5) dokonania oferenta w obszarze tematyki oferty, kompetencje i doświadczenie organizacyjne realizatorów,
6) dotychczasowa współpraca oferenta z Gminą,
7) zgodność tematyki i zakresu oferty z celami statutowymi oferenta.
§ 10. 1. Decyzje o wyborze podmiotów , które realizować będą zadania objęte programem podejmuje Burmistrz Kargowej w formie zarządzenia.
2. Wykaz podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego, zleconych zadań , na które przyznano dotacje i kwot przeznaczonych na realizację tych zadań zostanie opublikowany na stronach internetowych gminy.
§ 11. 1. W uzasadnieniu wyboru oferty podaje się spełnienie przez oferenta wymogów określonych w ustawie i w ogłoszeniu o konkursie.
2. Z oferentem, który wygrał konkurs, sporządzana jest pisemna umowa
na powierzenie lub wspieranie realizacji zadania publicznego.
3. Podmiot, który realizuje zadanie, zobowiązany jest do wyodrębnienia
w ewidencji księgowej środków otrzymanych na realizacje umowy.
§ 12. W czasie wykonywania zadania publicznego Burmistrz Kargowej dokonuje kontroli i oceny zadania według stanu jego realizacji, efektywności, rzetelności i jakości oraz prawidłowości wykorzystania środków publicznych i prowadzenia dokumentacji.
Rozdział V
Realizacja programu
§ 13. 1. Inspektor ds. Rady Miejskiej jest odpowiedzialny za realizację programu w zakresie prowadzenia Kargowskiego Banku Informacji.
2. Stanowiska odpowiedzialne za wykonywanie merytorycznych zadań publicznych objętych niniejszym programem
a) przygotowują i publikują ogłoszenia o otwartych konkursach ofert na realizację zadań pożytku publicznego,
b) publikują wyniki konkursu,
c) sporządzają umowy z oferentami, których oferty zostały wybrane w konkursie,
d) kontrolują prawidłowość realizacji zadań publicznych przez podmioty wyłonione w drodze konkursów.
4. Skarbnik Gminy jest odpowiedzialny za realizację programu w zakresie kontroli prawidłowości wydatkowania udzielonych dotacji .
Rozdział VI
Postanowienia końcowe
§ 14. Wysokość środków finansowych przeznaczonych na realizację zadań publicznych w ramach programu współpracy Gminy Kargowa z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego określi uchwała budżetowa na 2005 rok.
§ 15. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Kargowej.
§ 16. Uchwała wchodzi w życie z dniem ogłoszenia i podlega podaniu do publicznej wiadomości przez wywieszenie na tablicy ogłoszeń i Biuletynie Informacji Publicznej.
Na podstawie art. 5 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 86, poz. 173 z późn. zm)
uchwala się co następuje:
§ 1. Przyjmuje się „Program Współpracy Gminy Kargowa z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2005”.
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 2. Ilekroć w Programie mowa jest o:
1. działalności pożytku publicznego – należy rozumieć przez to działalność społecznie użyteczną, prowadzoną przez organizacje pozarządowe w sferze zadań publicznych określonych w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96, poz. 173),
2. organizacjach pozarządowych – należy rozumieć przez to niebędące jednostkami sektora finansów publicznych, w rozumieniu przepisów o finansach publicznych i niedziałające w celu osiągnięcia zysku, osoby prawne lub jednostki nieposiadające osobowości prawnej utworzone na podstawie przepisów ustaw, w tym fundacje i stowarzyszenia,
3. organizacjach pożytku publicznego – należy rozumieć przez to organizacje pozarządowe oraz osoby prawne i jednostki organizacyjne działające na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego oraz stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego, które spełniają wymagania określone w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
4. dotacji – należy rozumieć przez to dotację w rozumieniu ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych,
5. środkach publicznych – należy rozumieć przez to środki publiczne, o których mowa w ustawie o finansach publicznych, przeznaczone na wydatki publiczne w rozumieniu tej ustawy,
6. celach priorytetowych – należy rozumieć przez to wybrane zadania z zakresu zadań własnych gminy, określone corocznie w Programie Współpracy, celem powierzenia poprzez konkurs – do realizacji organizacjom pozarządowym i podmiotom prowadzącym działalność pożytku publicznego,
7. konkursie – należy rozumieć przez to konkurs na dotacje z budżetu Gminy Kargowa na realizacje zadań własnych gminy.
§ 3. Program adresowany jest do:
1. organizacji pozarządowych,
2. osób prawnych i jednostek organizacyjnych działających na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego,
3. stowarzyszeń jednostek samorządu terytorialnego, prowadzących, odpowiednio do terytorialnego zakresu działania organów gminy, działalność pożytku publicznego z zakresie odpowiadającym zadaniom tych organów.
Rozdział II
Priorytety Gminy w realizacji zadań publicznych na rok 2005
§ 4 1.Rada Miejska przyjmuje, że realizacja powierzonych do wykonania zadań publicznych wraz z udzieleniem dotacji na finansowanie ich realizacji lub wspieranie takich zadań powinno dokonywać się przez współpracę z organizacjami pozarządowymi .
2.Współpraca Gminy z organizacjami pozarządowymi ma charakter
priorytetowy i jest elementem strategii rozwoju Gminy.
3.Srategicznym celem współpracy jest objęcie nią możliwie najszerszych obszarów aktywności obywatelskiej w społeczności lokalnej.
§ 5. Za priorytetowe zadania Gminy do realizacji w roku 2005 we współpracy z podmiotami programu przyjmuje się:
1) w zakresie pomocy społecznej:
a) walka z ubóstwem i przeciwdziałanie marginalizacji społecznej,
b) pomoc doraźna, pomoc rzeczowa i żywnościowa dla ubogich,
c) wspieranie klubów seniora,
d) organizowanie czasu wolnego dzieciom i młodzieży,
e) organizowanie działalności świetlic terapeutycznych.
f) działania pomocowe i edukacyjne na rzecz samotnych matek i dzieci
2) w zakresie ochrony zdrowia:
a) wspieranie działań na rzecz profilaktyki zdrowotnej,
b) promocja zdrowego trybu życia wśród mieszkańców gminy,
c) promocja i profilaktyka trzeźwości,
d) propagowanie aktywnych form życia bez nałogów.
3) w zakresie edukacyjnej opieki wychowawczej:
a) organizacja wypoczynku zimowego i letniego dla dzieci i młodzieży z rodzin niewydolnych wychowawczo oraz prowadzenie świetlic młodzieżowych i profilaktyki środowiskowej na rzecz dzieci i młodzieży ze środowisk patologicznych,
b) prowadzenie świetlic socjoterapeutycznych.
4) w zakresie kultury fizycznej i turystyki:
a) organizowanie przedsięwzięć dotyczących sportu i turystyki ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz środowisk o niskim statusie materialnym.
b) organizowanie masowych imprez sportowych , meczy , treningów, wspieranie uczestnictwa we współzawodnictwie sportowym,
c) promocja zdrowego trybu życia,
d) prezentowanie turystycznych walorów gminy , organizacja imprez masowych promujących środowisko naturalne i dziedzictwo kulturowe gminy,
5) w zakresie bezpieczeństwa publicznego:
a) przygotowanie i realizacja programów profilaktycznych z zakresu bezpieczeństwa publicznego ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży oraz prewencji kryminalnej,
b) organizacja imprez, festynów, pogadanek z zakresu bezpieczeństwa,
c) promocja programów profilaktycznych z zakresu bezpieczeństwa.
6) w zakresie gospodarki komunalnej i ochrony środowiska:
a) wspieranie szeroko pojętej edukacji ekologicznej,
7) w zakresie kultury:
a) wspieranie amatorskiego ruchu artystycznego, twórczości ludowej, twórczości dzieci i młodzieży,
b) wspieranie przedsięwzięć o charakterze lokalnym oraz imprez lokalnych z wieloletnimi tradycjami i dorobkiem.
c) prezentacja dorobku artystycznego lokalnych stowarzyszeń kulturalnych i artystycznych,
d) organizowanie festiwali , konkursów , przeglądów , spotkań , plenerów , koncertów, wystaw mających istotne znaczenie dla polskiej kultury i sztuki w tym fundowanie nagród,
e) upowszechnienie , promocję i popularyzację w kraju i za granicą lokalnej twórczości i wykonawstwa artystycznego,
f) wspieranie wszelkich form edukacji dzieci i młodzieży.
Rozdział III
Formy współpracy gminy z organizacjami pozarządowymi
§ 6. 1.Współpraca gminy z uczestnikami programu może przyjmować następujące formy:
1) Zlecenie zadań publicznych poprzez:
a) powierzenie wykonywania zadań publicznych wraz z udzieleniem dotacji na finansowanie ich realizacji,
b) wspieranie zadań publicznych, wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie ich realizacji,
2) Wzajemne informowanie się o planowanych kierunkach działalności i współdziałania w celu zharmonizowania tych kierunków.
3) Tworzenie wspólnych zespołów o charakterze doradczym i inicjatywnym
2. Gmina może udzielić uczestnikowi programu pomocy w szczególności poprzez:
1) Utworzenie Kargowskiego Banku Informacji o organizacjach
pozarządowych i podmiotach prowadzących działalność pożytku
publicznego zwanym dalej Kargowskim Bankiem Informacji.
Organizacje wyrażające wolę współpracy z Gminą w prowadzeniu działalności pożytku publicznego w zakresie odpowiadającym zadaniom publicznym Gminy powinny złożyć akces do Kargowskiego Banku Informacji
W tym celu organizacje powinny złożyć:
a) wypełnioną ankietę Kargowskiego Banku Informacji o podmiotach prowadzących działalność pożytku publicznego , zawierającego dane dotyczące organizacji. Formularz ankiety stanowi załącznik do niniejszego Programu,
b) aktualny odpis z właściwego rejestru,
c) statut organizacji
d) zobowiązanie do aktualizacji zgłoszonych danych
e) oświadczenie obejmujące zgodę Organizacji na udostępnienie dotyczących je danych wszystkim zainteresowanym a także na stronach internetowych Urzędu Miejskiego w Biuletynie Informacji Publicznej.
2) udział w miarę możliwości podmiotów prowadzących działalność pożytku
publicznego w działaniach programowych samorządu.
3) informowanie o potencjalnych źródłach finansowania i zasadach
udzielania dotacji,
4) współdziałanie w pozyskiwaniu środków finansowych z innych niż budżet gminy źródeł w szczególności z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej,
5) udzielanie pomocy w nawiązywaniu kontaktów i współpracy organizacji pozarządowych w skali lokalnej, ogólnopolskiej i międzynarodowej.
3. Inne formy współpracy:
1) sprawowanie patronatu Burmistrza nad ważnymi imprezami lokalnymi organizowanymi przez organizacje pozarządowe , fundowanie nagród.
2) popularyzowanie w środkach masowego przekazu dokonań i działalności organizacji pozarządowych.
Rozdział IV
Zlecenie realizacji zadań publicznych
§ 7. 1. Zlecanie oraz wspieranie realizacji zadań publicznych odbywa się poprzez przeprowadzenie otwartego konkursu ofert, według następujących zasad:
1) otwarty konkurs ofert ogłaszany jest co najmniej z trzydziestodniowym wyprzedzeniem .
2) ogłoszenie o konkursie powinno zawierać informacje o:
a) rodzaju zadania,
b) wysokości środków przeznaczonych na realizację tego zadania,
c) zasadach przyznawania dotacji,
d) terminach i warunkach realizacji zadania,
e) terminie składania ofert,
f) terminie, trybie i kryteriach stosowanych przy dokonywaniu wyboru oferty,
g) realizowanych w roku budżetowym i w roku poprzednim zadaniach publicznych tego samego rodzaju i związanych z nimi kosztami oraz dotacjami przekazywanymi na ich realizację.
2. Ogłoszenie o konkursie zamieszcza się w Biuletynie Informacji
Publicznej oraz w siedzibie Urzędu.
3. Organizacje składają oferty na drukach określonych rozporządzeniem
Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
§ 8. W ciągu 7 dni od upływu terminu składania ofert lista
podmiotów ubiegających się o dotacje, rodzaj zadań oraz wielkość wnioskowanych dotacji zostanie umieszczona na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Kargowej oraz zostanie podana do publicznej wiadomości na stronach internetowych Gminy Kargowa
§ 9. Oferty zgłaszane do Urzędu Miejskiego oceniane będą według następujących kryteriów:
1) merytoryczna wartość oferty, jej zbieżność z hierarchią potrzeb i zadań,
2) wymierne korzyści płynące dla mieszkańców Gminy:
a) zapotrzebowanie społeczne na usługi świadczone w ramach oferty,
b) adresat oferty, środowisko i liczba osób objętych ofertą.
3) koszty oferty, w tym:
a) wysokość wkładu własnego oferenta,
b) udział innych źródeł finansowania.
4) perspektywy kontynuacji oferty i potencjalne źródła jej finansowania,
5) dokonania oferenta w obszarze tematyki oferty, kompetencje i doświadczenie organizacyjne realizatorów,
6) dotychczasowa współpraca oferenta z Gminą,
7) zgodność tematyki i zakresu oferty z celami statutowymi oferenta.
§ 10. 1. Decyzje o wyborze podmiotów , które realizować będą zadania objęte programem podejmuje Burmistrz Kargowej w formie zarządzenia.
2. Wykaz podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego, zleconych zadań , na które przyznano dotacje i kwot przeznaczonych na realizację tych zadań zostanie opublikowany na stronach internetowych gminy.
§ 11. 1. W uzasadnieniu wyboru oferty podaje się spełnienie przez oferenta wymogów określonych w ustawie i w ogłoszeniu o konkursie.
2. Z oferentem, który wygrał konkurs, sporządzana jest pisemna umowa
na powierzenie lub wspieranie realizacji zadania publicznego.
3. Podmiot, który realizuje zadanie, zobowiązany jest do wyodrębnienia
w ewidencji księgowej środków otrzymanych na realizacje umowy.
§ 12. W czasie wykonywania zadania publicznego Burmistrz Kargowej dokonuje kontroli i oceny zadania według stanu jego realizacji, efektywności, rzetelności i jakości oraz prawidłowości wykorzystania środków publicznych i prowadzenia dokumentacji.
Rozdział V
Realizacja programu
§ 13. 1. Inspektor ds. Rady Miejskiej jest odpowiedzialny za realizację programu w zakresie prowadzenia Kargowskiego Banku Informacji.
2. Stanowiska odpowiedzialne za wykonywanie merytorycznych zadań publicznych objętych niniejszym programem
a) przygotowują i publikują ogłoszenia o otwartych konkursach ofert na realizację zadań pożytku publicznego,
b) publikują wyniki konkursu,
c) sporządzają umowy z oferentami, których oferty zostały wybrane w konkursie,
d) kontrolują prawidłowość realizacji zadań publicznych przez podmioty wyłonione w drodze konkursów.
4. Skarbnik Gminy jest odpowiedzialny za realizację programu w zakresie kontroli prawidłowości wydatkowania udzielonych dotacji .
Rozdział VI
Postanowienia końcowe
§ 14. Wysokość środków finansowych przeznaczonych na realizację zadań publicznych w ramach programu współpracy Gminy Kargowa z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego określi uchwała budżetowa na 2005 rok.
§ 15. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Kargowej.
§ 16. Uchwała wchodzi w życie z dniem ogłoszenia i podlega podaniu do publicznej wiadomości przez wywieszenie na tablicy ogłoszeń i Biuletynie Informacji Publicznej.